FOTO VERHALEN

Every picture tells a story: in veel gevallen is dat ook zo. Wanneer er een leuk verhaal achter zit of er wat uit te leggen valt over het hoe en waarom van de foto, dan kun je dat lezen in de “Foto Verhalen”. Enjoy!

Slag om Grolle 2019
19 oktober 2019
Op zaterdag 19 oktober 2019 zijn we met een aantal leden van Fotoclub Oldenzaal naar de "Slag om Grolle" geweest. Een leuk evenement dat werd gehouden in Groenlo, waarbij een een belegering uit 1627 door heel veel re-enactors wordt nagespeeld. Een erg leuk fotografie-evenement ook, omdat het stadje Groenlo 3 dagen lang is omgetoverd naar die periode. Dus veel bewoners lopen die dagen rond in de kledij van toen. Oude ambachten worden gedemonstreerd, veel muziek en lekker et...
Danseresje in Amersfoort
3 augustus 2019
Tijdens een uitstapje naar Amersfoort met Fotoclub Oldenzaal op 03-08-2019 kwamen we op een gegeven moment uit bij een marktpleintje met een fontein. Op de rand van het bassin was een klein meisje ongestoord aan het dansen. Prachtig om te zien: geheel onbekommerd en de wereld aan haar voeten. Blote voetjes, teenslippers... Uiteraard ben ik even gestopt om het tafereel gade te slaan en heb er wat foto's van gemaakt. De 'dans' duurde zo'n 10 minuten en was voor mij we...
Wandelvierdaagse Nijmegen te Bemmel 2019
16 juli 2019
Het was een lange dag: 17 juli 2019. De 1e loopdag van de 103e Wandelvierdaagse Nijmegen. We zijn uitgenodigd door familie in Bemmel om eens te komen kijken, dus om 07:00 op de trein gestapt naar Arnhem. In Arnhem zijn we opgepikt door onze zwager waarna we per auto zijn verder gereden naar zijn huis in Bemmel. Rond half 11 zijn we met een gezellig clubje naar het centrum van Bemmel gelopen om daar de doortocht van de wandelaars te aanschouwen. Voor ons was het de e...
Zwangerschapshoot Paul en Dagmar
10 september 2017
Op 10 september 2017 mijn eerste zwangerschapshoot gehad met Paul, Dagmar en hun dochtertje Lorelei. We zijn in Oldenzaal naar het grote grasveld in de Thij geweest om daar de shoot te doen. Niet al te ingewikkeld en lekker ongedwongen doen. Het weer was (fototechnisch gezien) wat lastig: een felle zon, midden op de dag. Ach, je moet er maar mee omgaan en de foto's zijn desondanks prima gelukt. Voorall heb ik genoten van de kleine Lorelei. wat een leuk kindje is dat...
Zandbank langs de Schelde
28 augustus 2017
Tijdens een gezellig weekendje samen met mijn vrouw in Vlissingen op 27 en 28 augustus 2017 was er genoeg te genieten en te fotograferen. Zo ook tijdens een wandeling op 28 augustus over de strandboulevard langs de Schelde waar wij vanuit ons pension richting de Oranjemolen liepen. Onderweg zijn we even gestopt bij een zandbankje waar een aantal watervogels zoals meeuwen en plevieren aan het fourageren waren. Zilvermeeuw Jonge Zilvermeeuw met mossel (Vlissingen 28-08-20...
Foto Moment: Bateleur
15 augustus 2017
In de rubriek "Foto-Moment" draait het om 1 bepaalde foto. Gewoon omdat ik de foto of het moment zelf bijzonder vind of omdat er een verhaal aan vast zit. Op uitnodiging van mijn zwagers ben ik op 15 augustus 2017 samen met mijn vrouw mee geweest naar Ouwehands Dierenpark in Rhenen. Ik kreeg van mijn gezelschap (gelukkig) alle ruimte en tijd om te kunnen fotograferen. Zo kwam ik daar ook bij één van de vogelkooien de Bateleur tegen. Een prachtige roofvogel die in ee...
192-Museum: radiohistorie met Ad Bouman
14 februari 2017
Op zaterdag 11 februari 2017 heb ik met Eddie Veltman (familie) het 192-Museum in Nijkerk bezocht. Officieel is de benaming “Demis Roussos Museum”, maar omdat ik met deze zanger niet zoveel ‘heb’ noem ik het hier verder het 192-Museum. De naam ‘192-Museum’ verwijst naar de golflengte waarop de vroegere zeezender Radio Veronica uitzond. Op de benedenverdieping is een groot gedeelte gewijd aan de carrière van de zanger Demis Roussos. Hier bevindt zich ook de zaal met studio ...
Fotoshoot Carola & Family
22 oktober 2016
Uit onze vriendengroep vroeg Carola of ik een fotoshoot wou doen met haar familie: ouders, broer en zus, schoonzus en zwager en kinderen. Tuurlijk!  Alleen wel in de omgeving van Deventer. Zij zaten daar op Recreatiepark "de Scherpenhof" in Terwolde. Geen probleem. Dus goede vriendin Gea gevraagd of zij met mij mee wilde rijden naar Terwolde. Wat is het mooi daar zeg! Ter plaatse aangekomen de boel voorbereid en rond een uur of 11 begonnen met de shoot. Ondanks dat ...
Dagje Spoorweg museum
1 september 2016
Op zoek naar een leuke fotografie-locatie en gek van treinen? Dan is het Spoorwegmuseum in Utrecht misschien iets voor je! Evenals vorig jaar hebben we dit jaar in de maand Augustus weer een Weekend-vrij abonnement genomen. Dat betekent een maand lang ieder weekend vrij reizen met de trein door heel Nederland. Normaal gesproken betreft dit een abonnement voor een heel jaar, maar in de zomermaanden kun je ook voor € 39,00 één maand bestellen, zonder dat je vast zit aan een ...